Saturday 25 February 2017

Tadashi Hamada


De trei zile scriu şi rescriu în încercarea să vă povestesc experienţa mea cu Big Hero 6 (filmul, nu comic book-ul). Şi am scris despre premiile luate (cel mai recent fiind Oscarul pentru cel mai bun film de animatie), însă nu asta m-a impresionat, prin urmare am şters tot ce am scris despre asta. Apoi am reluat şi am început să vorbesc despre preluarea de catre Walt Disney a drepturilor de la Marvel, însă  iar am ajuns la concluzia că nu asta m-a interesat. E adevărat că am avut momentul meu de : "ce caută Stan Lee aici? nu scria la început că e produs de Walt Disney Pictures?" , însă mi-a trecut repede şi din nou am şters.

Totuşi de sâmbătă şi până acum mi-a revenit constant în minte un singur nume : Tadashi. Ştiu, povestea e despre Hiro si Bymax, însă Tadashi e cel care mi s-a impregnat în memorie.


Filmul vorbeşte despre Hiro Hamada, un copil geniu în robotică care îşi pierde timpul în lupte ilegale cu roboţi. Fratele său mai mare Tadashi, îngrijorat de faptul că Hiro îşi pierde potențialul decide să-l ia la laboratorul de robotică de la universitatea sa, unde Hiro îi întâlnește pe prietenii lui Tadashi, GoGo, Wasabi, Honey Lemon, Fred și Baymax, un robot personal de asistență medicală creat de Tadashi. Uimit de ce vede acolo, Hiro decide să aplice la școală. El prezintă proiectul său - Microboţi, roiuri de roboți mici care se pot leaga împreună, în orice aranjament imaginabil - în scopul de a obține admiterea. Profesorul Callaghan, șeful programului de robotică a școlii, este impresionat, iar Hiro este acceptat. La scurt timp un incendiu izbucnește la universitate, iar Tadashi se grabeste să îl  salveze pe Callaghan rămas în interior, dar clădirea expodează şi ambii sunt ucişi.

Moartea lui Tadashi declanşează întreaga acţiune a filmului. Trailer-ul fimului care îl prezintă pe Bymax în varii ipostaze amuzante nu m-a pregătit în nici un fel pentru călătoria emoţională care a urmat. Ştiu că nu e prima dată când vorbesc în felul acesta despre un film de animaţie şi deja văd ochii daţi peste cap ai "adulţilor" care au uitat să vadă lumea cu adevărat.

La început spuneam că mi-a rămas impregnat în memorie Tadashi, deşi acesta moare aproape de începutul filmului, prezenţa lui se simte tot timpul, şi abia dupa o zi în timp ce scriam (pentru prima dată) am realizat ceea ce a repetat constant Bymax : Tadashi e aici. Şi Bymax nu vorbea despre o prezenţă spirituală a lui Tadashi în amintirea celor care l-au iubit, sau în inima lui Hiro, pentru că Bymax e în final un robot, e adevărat că unul cu totul şi cu totul special, însă un robot. Şi prin urmare nu avea cum să vorbească de o prezenţă sprituală. Tadashi e fost tot timpul prezent prin Bymax, creaţia sa. Faptul că dintre toate lucrurile pe care putea să le creeze a ales să facă un robot personal de asistenţă medicală spune enorm de multe despre Tadashi, asta dar şi modul în care a decis să îşi reprezinte fizic robotul - un gigantic om balon cu mişcari încete şi cu naivitatea unui copil. De altfel atunci când Hiro începe să lucreze la upgrade-urile pentru echipă Bymax îi atrage atenţia că toate aceste modificării se îndepărtează foarte multe de scopul său original şi în final de Tadashi (This may undermine my non-threatening huggable design). Tadashi a pus în cipul de memorie a lui Bymax toate visurile şi dorinţele sale, în final toată esenţa sa umană. Tadashi a fost tot timpul acolo.

Filmul în sine o să vă uimească, iar finalul a fost surprinzător. După toate prinţesele mai mult sau mai puţin în pericol Disney a reuşit sa facă un film de animaţie extraordinar. Evident însă că mare parte din credit revine lumii Marvel. Şi pentru că e film Marvel evident că îl are pe Stan Lee şi mai ales, ca la toate filmele Marvel aveţi rabdare până se termină toate creditele, vă aşteaptă un bonus după final (asta în condiţiile în care creditele de final sunt şi ele pline de tot felul de imagini noi). Muzica din trailer este Fall Out Boy - My Songs Know What You Did In The Dark, însă muzica de pe creditele de final este Fall Out Boy  - Immortals şi a  fost scrisă special pentru Big Hero 6

Momentul meu preferat? Bymax descărcat de baterie cu motalul lui Hiro în braţe (Hairy baby).

Edit : eu am văzut filmul în varianta sa originală şi nu dublat.

0 comentarii:

Post a Comment