Tuesday 21 February 2017

Totul e mai bine cu un dragon!

De ceva vreme mă lupt cu "Lumea Disc" a lui Terry Pratchett şi pentru că vorbim de o serie destul de mare (41 de cărţi) şi pentru că am un stil destul de haotic de citit abia am ajuns la volumul 8 - Gărzi!Gărzi!

Cartea este exact ce mă aşteptam de la Terry Pratchett -  uimitoare! Aşteptam de mult cartea asta, cam de când am început să mă afund în lumea lui Pratchett.


Fiecare autor de literatura fantastică are versiunea sa, şi nu se poate să treci în tot ce înseamna fantastic fără sa dai peste o versiune sau alta. Da, vorbesc de dragoni.

Dragonii m-au fascinat dintotdeauna, că se cheamă dragon sau balaur, ca are aripi sau nu, mari sau mici, dragonii sunt impresionanţi. Şi ceea ce este şi mai impresionant este faptul că aproapte toate culturile din lume vorbesc într-o formă sau alta despre dragoni. De la dragonii din culturile asiatice (în general sunt descrişi ca fiind nişte şerpi gigantici cu 3-5 gheare) pana la dragonii scandinavici.

Tolkien a scris o întreaga carte având ca punct central un dragon (vorbesc despre Hobbitul desigur), Rowling vorbeşte de foarte multe ori despre ei, şi apar în mai multe din cărţile ei şi de fiecare dată au un rol important în poveste.

Revenind la Gărzi!Gărzi!, aceasta este cartea lui Pratchett cu dragoni. Având în vedere Piramide aveam foarte multe aşteptări şi nu pot să spun decât că din nou Terry Pratchett m-a surprins. Poveştile lui au tendinţa de a fi complexe şi simple în acelaşi timp prin urmare nici nu ştiu de unde să încep şi unde să termin. Ma voi concentra doar pe povestea dragonilor.

Unica și Suprema Lojă a Frăției Deslușite a Nopții de Catran încearcă să îl detroneze pe Patricianul din Ankh-Morpork , Vetinari, şi să pună în locul să un rege marionetă aflat sub controlul Maestrului Suprem al Lojei. Şi ca să facă asta fură o carte de vrăji din Biblioteca Academiei Nevazute şi invocă un dragon. Dacă la început reuşesc să controleze dragonul evident că un dragon şi mai ales unul alimentat de foarte multă magie nu poate fi controlat foarte multă vreme şi prin urmare un dragon nervos nu poate face de cât un singur lucru - se proclamă regele Ankh-Morpork -ului.

Ca şi în cărţile anterioare Pratchett explică şi da uimitor de multe detalii într-un spaţiu destul de mic, fără însă a aglomera. După ce am citit Gărzi!Gărzi! am simţit că în sfârşit am înţeles natura dragonilor şi cumva mă aştept ca dacă voi trece cândva pe langă o mlaştină să văd cum ies din iarbă dragoni.

Gărzi!Gărzi! este volumul 8 din seria Lumea Disc şi deja am început volumul 9 Eric, şi cum e o carte destul de mică în curând voi povesti şi despre ea.

0 comentarii:

Post a Comment